Kargo Firmalarının Günlük İşleyiş Şekli - Egemen Pank

           KARGO  FİRMALARININ  GÜNLÜK  İŞLEYİŞ  ŞEKLİ  (UPS)

Kargo firmaları genel olarak part-time ve kadrolu yani(full-time) çalışana sahiptirler. Ancak bu şekilde günlük mal akışının üstesinden gelmeye çalışırlar ayrıca alan içersinde kullanılan aletler ve elektronik sistemlerle olayı kolaylaştırırlar.

Çünkü bu şekilde daha sistematik çalışmış olurlar. Depo içersinde kullanılan aletler ise forklift, transpalet, palet, telsiz ve barkot okuma cihazlarıdır. Elektronik aletler ise bantlar, akıllı tartı, RFID sistemi ve araç tanıma sistemleridir. Kargo firmaları haftanın altı günü açıktırlar.

Çalışma saatleri olarak kargo mesela UPS Kargo sabah 05:00-09:00 ve 17:00-22:00 part-time ayrıca ek olarak da 06:00-14:00 ve 14:00-22:00 (kadrolu) çalışma saatlerine sahiptir. İlk olarak depo içersinde yurt dışına gidecek ürünler ayrılır ve barkodlama işlemi yapılır.

Sonrasında ürünler toplanması gereken alanda gideceği yönlere göre ayrıldıktan sonra transpaletler ile gerektiği alanlara götürülür ve bırakılır. Barkot okuma işlemi ise en son yapılır. Çünkü herhangi bir hata durumda ürünün farklı adrese gitmesine neden olabilir. Böylece yurt dışına gidecek ürünün transfer işlemi bitirilmiş olur.

Bütün bu işlemlerden sonra yurt içi kargoları akıllı bant sistemi sayesinde ayrılmaya başlar; işte bir kargonun operasyona başlama noktası burasıdır. Çünkü bu işin hızlı, düzgün ve doğru bir şekilde yapılması lazımdır.

Akıllı bant sayesinde ilk olarak mallar okutma alanına gelir akabinde yurt içi bölgelerine göre ayrım yapılan yere gider ve orda ki ayrımın sonrasın da şehirlere göre ayrım işleminin gerçekleştiği Premier adlı  yere gelir ve bu şekilde ayırma işlemi daha kolay hale getirilmeye çalışılır.

Şehirlere göre ayrımı yapılan mallar bir sonraki aşamada ise akıllı bant sistemi sayesinde araçların içersine yollanır ve istifleme işlemi yapılmaya başlar. Bu işlemin düzgün yapılması lazımdır çünkü aracın dengesinde doğru istiflemenin rolü vardır ve bu süreçte herhangi bir ürünün zarar alması durumunda depoya götürülerek bu olayın çözüm süreci başlatılır.

Haftanın altı günü açık olması sebebiyle pazartesi, çarşamba ve cuma günleri diğer günlere nazaran daha yoğun geçmektedir.Çünkü pazartesi yeni haftanın başlangıcı olması ve cuma günü ise haftanın son günü olması nedeniyle hiç bir ürünün kalmaması gerekmektedir.Ürünün alıcıya zamanında,doğru ve zarara uğramadan ulaşması hedeflenir;bu durum şirketin müşteri memnuniyetini karşılamasına fayda sağlamış olur.


Tüm bu aşamalardan sonra ürünlerin en son saat 21:30 da okutma işlemenin bitmesi lazımdır. Son olarak araçlar 22:00 da harekete geçmesiyle kargo firmasının bir günlük işleyiş faaliyeti sona ermiş bulunur.   



Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Neden Cross Docking? - Hande Özke

Soğuk Hava Depoları ve Isı Kontrolleri - Özgü Başdemir

Lojistik Tesis Çeşitleri ve Lojistik Köy - Sanem Eryılmaz