Taret Kamyonu - Alper Atamer

TARET KAMYONU (TURRET TRUCK)

Depolarda ürün almak veya ürün yerleştirmek amacıyla kullanılan,90 derecelik açıyla sağa ve sola dönebilen depolarda büyük fonksiyona sahip araçlardır.
Taret kamyonları dar koridorlarda çalışır.Pil ile çalışırlar.Saatte 16 kilometreye kadar yüksek hız ile çalışabilirler.
Koridor işlemi esnasında üniteyi yönlendiren yere dayalı bir lazer veya raf kılavuzlu sistem üzerinde çalışır.Bu forkliftlere kıyasla çok daha yüksek verimlilik ve taşıma süreleri ile son derece hızlı palet taşıma imkanı sağlar.
Avrupa'da daha yaygındır
Taret kamyonları özel üretilmiş bir makine olduğundan dolayı sadece yüksek hacimli ürünler taşımalıdır.
Saat başına yük taşıma kapasitesi olarak en çok tercih edilen seçenektir.
Taret kamyonları,büyük serin oda depolarında yük taşımak için idealdir.

AVANTAJLARI
-Hızlı bir palet kullanım özelliğine sahip olduğundan,depolarda dar koridorlarda önemli bir işleve sahiptir.
-Taşıdığı yüklerin her türlü bilgisine sahip olduklarından dolayı taret kamyonunda çalışan operatörün hata yapma şansı daha azdır.
-Depolarda yaygınlıkla kullanılan forkliftlerin 12 metreye kadar çıkma kapasitesi vardır.Fakat taret kamyonlarının 16 metreye kadar çıkabilme yetisi vardır.

DEZAVANTAJLARI :
-Yaygın olarak kullanılan forkliftlere göre çok daha pahalı.
-Taret kamyonları,diğer depo araçlarına göre daha hızlıdırlar ve bu da rafa koydukları veya raftan aldıkları ürünlerde hasar meydana getirebilir.

-Sadece dar koridor işlemleri için özel olarak üretilmişlerdir.Bu nedenle kamyonların yüklenmesi veya boşaltılması gibi uygulamalarda kullanılmamaktadır.



Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Neden Cross Docking? - Hande Özke

Soğuk Hava Depoları ve Isı Kontrolleri - Özgü Başdemir

Lojistik Tesis Çeşitleri ve Lojistik Köy - Sanem Eryılmaz